Správa železnic hledá projektanta modernizace trati z Hradce do Chlumce
27. 8. 2023

Trať by po modernizaci a zvýšení kapacity měla sloužit jako alternativní trasa prvního tranzitního koridoru. Povede ve stávající trase a rychlost na ní vzroste z nynějších nejvýše 100 kilometrů v hodině až na 160 kilometrů v hodině. Vlastní stavba za odhadovaných téměř osm miliard korun bez DPH by mohla začít v roce 2027 a hotová by mohla být v roce 2030.
Stavbaři by měli také na trati kompletně rekonstruovat železniční stanice Nové Město nad Cidlinou, Káranice, Dobřenice a Praskačka, a to včetně peronizace a prodloužení pro vlaky o délce až 740 metrů.
Projekt navazuje na modernizaci a zdvoukolejnění 19kilometrového úseku železniční trati mezi Kanínem u Velkého Oseka a Chlumcem nad Cidlinou. U něj Správa železnic vyhlásila tendr na projektanta v hodnotě 254 milionů korun v červenci. Stavební práce by mohly začít v roce 2026 a trvat přes tři roky.
ČTK