Fotbaloví fanoušci mohou opět používat městský znak, rozhodli radní
včera
Magistrát začátkem listopadu provozovatele obchodu upozornil, že znak města používá bez souhlasu městské rady. Užívání znaku společně s nápisy Hradečtí fanatici či Ultras Hradec radnice označila za znevažování znaku. Fanoušci se proti nařčení ze znevažování znaku ohradili, nicméně nabídku triček či krátkých kalhot se znakem z obchodu stáhli.
Provozovatel obchodu následně požádal radu města o užívání znaku a ta mu jednohlasně vyhověla. "Bylo schváleno užití znaku pro propagaci a na podporu činnosti aktivních fanoušků hradeckého sportu. Domluvili jsme se na grafickém řešení a použití znaku, aby bylo v souladu s grafickým manuálem města," uvedla primátorka, která se hned v pondělí s provozovatelem obchodu FanStore HK sešla.
"Během chvíle jsme se domluvili. Probrali jsme i další možnosti spolupráce například ohledně vlajek s už novým městským logem, bavili jsme se také o spolupráci ohledně aktivit fanoušků k 800. výročí města a také 120. výročí založení našeho fotbalového klubu. Chceme to propojit," řekla Springerová.
Podle dohody musí fanoušci znak, na němž bílý lev na červeném štítě drží žlutou verzálu písmena G, používat v souladu s grafickým manuálem města. Jde například o to, že znak města by neměl být zakrytý žádnými jinými znaky nebo symboly. "To je základní domluva z té naší diskuze," dodala primátorka. Doposud býval na některých propagačních předmětech městský znak překrýván nápisem ultras nebo vavříny.
Dohoda je podle primátorky i na použití a možnosti využití nového vizuálního stylu města fanoušky. Základem nového vizuálního stylu města je logo tvořené písmenem G a stylizovanou královskou korunou. Nový vizuální styl postupně nahradí modro-zelený logotyp města z roku 2009, který je složený ze čtyř segmentů připomínajících soutok dvou řek obklopených zelení.
Obchod FanStoreHk fanouškům klubu již slíbil nové motivy na prodávaném zboží. Obchod na webu uvádí, že podíl z výtěžku z prodeje jde na podporu takzvaného choreofondu, tedy na výrobu fanouškovských choreí. Aktuálně obchod nabízí jen kšiltovku. "Poděkování patří všem z vás, kteří jste o celou záležitost projevili zájem a vhodným způsobem vyjádřili svoje znepokojení s celou situací. I díky tomu se nám podařilo navázat dialog s městem, který vedl k úspěšnému řešení," uvedl včera obchod FanStore na facebooku.