Hradec dá 180 milionů do přestavby železničního podjezdu známého jako myší díra
20. června 2024

Vyčlenění 180 milionů korun na rekonstrukci podjezdu schválili v úterý zastupitelé města. Peníze od města pokryjí zhruba polovinu nákladů přestavby podjezdu a město je bude uvolňovat postupně v letech 2025 až 2030. Druhou polovinu nákladů uhradí Správa železnic. Celková přestavba železniční stanice Hradec Králové by měla trvat do konce roku 2029 a Správa železnic hodnotu investice odhaduje na 12 miliard korun.
Podjezd pod Gočárovou třídou, na níž za podjezdem navazuje Pražská třída, by měl mít po přestavbě tři jízdní pruhy o celkové šířce 11,5 metru místo stávajících dvou úzkých jízdních pruhů. Lepší průchod budou mít i chodci a cyklisté. Sdružené pásy o šířce tři metry budou po obou stranách přestavěné myší díry. Podjezdná výška je nyní jen 3,2 metru a vyšší autobusy či nákladní auta jím neprojedou. Po přestavbě by měla být podjezdná výška 5,2 metru.
Rekonstrukce a rozšíření podjezdu budou rozdělené na dvě etapy. "V první etapě bude vybudován železniční most se zachováním podjezdu ve stávajícím stavu, ve druhé pak dojde k rozšíření a prohloubení podjezdu," uvedl mluvčí hradecké radnice Petr Vinklář.
Rekonstrukce železniční stanice Hradec Králové bude zahrnovat zejména celkovou přestavbu kolejiště a nástupišť, výstavbu nového ostrovního nástupiště, přípravu na zdvoukolejnění zaústěných tratí a nové zabezpečovací zařízení. Počítá se také se stavbou parkoviště P+R v sousedství dopravního terminálu.
(čtk, kul)
tomas.kulhanek@salonkyhk.cz
Foto: Mapy.cz