Úterý

17. září 2024

Nyní

15.2ºC

Zítra

23.3ºC

Svátek má

Naděžda

Letošní rok pro nás bude rekordní, říká ředitel Olfin Car

12. listopadu 2023

Letošní rok pro nás bude rekordní, říká ředitel Olfin Car 4 snímků
Rovných 30 let na trhu slaví v letošním roce společnost Olfin Car. Ke kulatému jubileu si nedávno nadělila největší české autocentrum značek Toyota a Lexus, které vzniklo na okraji Hradce Králové. Ředitel společnosti Olfin Car Viktor Kuhn v rozhovoru pro Salonky vzpomíná na začátky firmy, hodnotí nedávné úspěchy a vyhlíží do budoucnosti. „Už 30 let prodáváme a servisujeme vozy. Základní myšlenka je pořád stejná, postupně se ale rozšiřuje nabídka, počty provozoven i zaměstnanců. Věřím, že kvalita a úroveň služeb jdou postupně výrazně nahoru,“ říká Viktor Kuhn o společnosti Olfin Car, která ročně prodá až pět tisíc vozů a letos zažívá nejúspěšnější rok ve své třicetileté historii.

V letošním roce slavíte třicetileté výročí společnosti Olfin Car. Vzpomenete si, kde to všechno začalo?
Název Olfin pochází ze zkratky slov obchod, leasing a finance. My jsme začali v Trutnově jako dceřiná leasingová společnost společnosti Olfin s. r. o. Praha. Financovali jsme vozidla a ne každý dokázal včas zaplatit, takže nám některá auta zůstávala. Koupili jsme proto kousek od Trutnova ve Střítěži malý autobazar a začali tam prodávat ta zabraná auta. No a poté jsme si řekli, že když už jsme v tomto oboru, mohli bychom prodávat také nová auta. Klíčovým momentem byl pro nás rok 1996, kdy jsme se stali autorizovaným prodejcem vozů Volkswagen. Od té doby mělo naše podnikání úplně jinou úroveň.

Kdy vás napadlo, že budete podnikat právě v automobilovém průmyslu? Byla auta vaším koníčkem už od mládí?
Spíš bych řekl, že to byla velká náhoda. Daleko blíž než k autům jsem měl ke sportu. Hodně jsem jezdil na běžkách, a proto mě to táhlo na hory. Takže jsem pracoval v penzionu na Pomezních Boudách a přijel za mnou brácha s tím, že dostal od společnosti Olfin s. r. o. Praha nabídku, zda by nechtěl udělat pobočku v Trutnově. Řekl mi, že pokud do toho půjdu s ním, tak to založíme. Druhý den jsem položil práci na penzionu a šli jsme společně podnikat.

Začínali jste v 90. letech, o kterých se říká, že byly pro podnikatele hodně divoké. Jak na to vzpomínáte?
Musím souhlasit s tím, že divoké to tehdy opravdu bylo. Některé věci bych už dnes i já dělal úplně jinak. Tím, že jsme měli k dispozici jako leasingová společnost nějaké peníze, naráželi jsme na spoustu podvodníků. Pamatuji si hned ze začátku na nějaký obchod za pět milionů korun, kdy jsme bohužel až příliš pozdě zjistili, že jde o jeden velký podvod. Od první splátky se přestalo platit a vymáhání bylo opravdu divoké.

Dnes už je doba jiná a hodně se za těch 30 let posunula i společnost Olfin Car. Co všechno dnes zákazníkům nabízíte?
Jsem zastáncem toho, že bychom měli dělat to, co nám jde a co nás baví. To jsou nakonec právě ta auta. Základní činnost je už 30 let stejná, prodáváme a servisujeme vozy. Postupně se ale rozšiřuje ta nabídka, rozšiřují se showroomy, počty provozoven i zaměstnanců. Základní myšlenka je pořád stejná, ale věřím, že kvalita a úroveň služeb šly
výrazně nahoru.

Kolik má dnes společnost Olfin Car zaměstnanců?
Aktuálně máme zhruba 200 zaměstnanců, deset provozoven a prodáváme ročně čtyři až pět tisíc aut. Už nyní můžu říct, že letošní rok pro nás bude rekordní a poprvé v historii překročíme tři miliardy obratu.

Na co jste za těch 30 let nejvíc pyšný?
Když to vezmu z čistě osobní stránky, tak asi na to, že jsem zůstal úplně normálním člověkem, jsem nohama na zemi a věřím, že mi to nějak moc nestouplo do hlavy. Samozřejmě má člověk spoustu možností a některé využívá, ale pořád dokážu jet s kluky z lyžařského oddílu na soustředění, spát tam pod stanem, každý den běhat 20 kilometrů a večer si s nimi dát pivo. Pyšný jsem také na svoji rodinu a na svoje děti.

Nedávno jste otevřeli svůj 10. showroom, konkrétně prémiové značky Lexus. Vy jste při té příležitosti říkal, že už je to tak akorát. Další stavby tedy už neplánujete?
Pravdou je, že tak úplně jsme z těch staveb stále nevyšli. Aktuálně máme sedm značek, ale novou značku SsangYong teprve začneme prodávat. Zbyl nám starý showroom Toyoty u kruhové křižovatky Brněnská a předěláváme ho pro tento účel. Je to ale v porovnání se stavbou showroomů Lexusu a Toyoty už výrazně menší investice v řádech jednotek milionů. Na značku SsangYong se moc těšíme, bude to zase úplně něco jiného.

Jaké jsou plány společnosti Olfin Car do dalších let?
Poslední roky jsme neustále něco stavěli. Nyní bych se chtěl místo investic věnovat samotnému obchodu. Chceme teď všechno zejména stabilizovat. My jsme v posledních čtyřech letech nabrali pět nových značek. Říká se přitom, že než nová značka začne pořádně fungovat, trvá to tři až pět let. Takže si myslím, že máme před sebou doopravdy spoustu práce a musíme postupně dostat kvalitu služeb v nových showroomech na potřebnou úroveň. No a můj další, čistě osobní plán, je z úplně jiného odvětví. Chtěl bych se teď více věnovat také sám sobě a zaběhnout půlmaraton pod hodinu a čtyřicet minut.