Úterý

17. září 2024

Nyní

15.2ºC

Zítra

23.3ºC

Svátek má

Naděžda

Novou ombudsmankou fakultní nemocnice bude právnička Daniela Mohylová

21. ledna 2023

Novou ombudsmankou Fakultní nemocnice Hradec Králové bude od 1. února 2023 šestatřicetiletá právnička Daniela Mohylová, která se dosud ve spolupráci s ombudsmanem podílela na správě agendy stížností a podnětů. Ve funkci nahradí Davida Tučka, který byl nemocničním ombudsmanem od ledna 2019 a rozhodl se v této pozici skončit. Jeho bohaté zkušenosti nemocnice nadále využije na pozici konzultanta ombudsmana.

„Moc děkuji všem kolegyním a kolegům napříč celou nemocnicí a těším se na další vzájemnou spolupráci,“ uvedl dosavadní ombudsman Tuček.

Daniela Mohylová, která má mimo jiné zkušenosti s činností v sociální oblasti, vnímá roli nemocničního ombudsmana jako službu pro pacienty a jejich blízké, zdravotníky i ostatní zaměstnance FNHK. „Ráda bych tímto navázala na výbornou práci pana doktora Tučka a nadále vykonávala činnost ombudsmana jako službu, která napomáhá ke zlepšování kvality poskytované péče a komunikace. Dosavadní praxe nám ukazuje, že ve většině případů vyplývá podstata stížností z nedorozumění, které vzniklo při vzájemné komunikaci mezi pacientem a zaměstnanci FNHK,“ uvedla.

Fakultní nemocnice Hradec Králové v posledních letech řešila ročně okolo pěti stovek podnětů od pacientů či jejich příbuzných, z větší části se jednalo o pochvaly. V uplynulém roce 2022 došlo oproti předchozímu období k poklesu celkového počtu podaných stížností přibližně o třetinu, přičemž počet důvodných nebo částečně důvodných stížností byl v řádu jednotek kusů (do 20 stížností/rok).

Na kancelář ombudsmana se lze obrátit osobně v přízemí budovy ředitelství FNHK (č. dveří 009) v pracovních dnech od 9:00 do 14:00 hodin, písemně (prostřednictvím pošty na adresu nemocnice nebo vložením do schránek umístěných u vchodů do FNHK) nebo elektronicky na adresu ombudsman@fnhk.cz. Možné je také kancelář ombudsmana kontaktovat na číslech 495 832 849 či 601 091 051.

Podrobnější informace a způsob, jak pochvalu či stížnost podat, je možné najít na www.fnhk.cz/pacient-a-jeho-blizci/ombudsman-pochvaly-a-stiznosti.

Tomáš Kulhánek
tomas.kulhanek@salonkyhk.cz