Středa

2. dubna 2025

Nyní

15.4ºC

Zítra

16.8ºC

Svátek má

Erika

Oblékáme kluby od hlavy až k patě

28. ledna 2025 Komerční sdělení

Značka JAKO je už přes dvacet let součástí české sportovní scény. Jejich heslo „JAKO jeden tým“ není jen prázdná fráze – je to filozofie, která spojuje profesionály s nadšenými amatéry. Martin Kulka, jednatel firmy, nám v rozhovoru prozradil, jak JAKO obléká špičkové kluby, včetně FC Hradec Králové, a proč je pro ně každý zákazník VIP.

Martine, jak bys popsal JAKO někomu, kdo značku nezná?
Jsme taková sportovní továrna (smích). JAKO je německá značka, která se od roku 1989 specializuje na oblékání sportovních klubů. Máme všechno skladem, takže když klub něco potřebuje, jsme schopni to dodat rychleji, než kouzelník vytáhne králíka z klobouku. A co je super – malé kluby u nás mají stejnou péči jako ty velké.

Kdy jste vlastně vstoupili na český trh?
To bylo v roce 2003. A v Hradci jsme otevřeli pobočku v roce 2016. Od té doby jsme se rozrostli, teď máme dvacet zaměstnanců.

Jaký byl pro vás poslední rok?
Byl to dobrý rok. Přibývají nám nové kluby, a to nejen ve fotbale. Hodně se zaměřujeme na mládež, protože tam vidíme budoucnost. Máme nový digitální nástroj Creator, díky kterému si kluby mohou navrhnout vlastní dresy. Je to jako počítačová hra, ale na konci máš skutečný dres.

Slyšel jsem, že hodně dbáte na mládež. Jak to vypadá v praxi?
Pro nás jsou děti a mládež priorita. Víme, jak rychle rostou, takže máme vždycky skladem to, co rodiče potřebují dokoupit. Je to jako mít osobního krejčího pro každé dítě v klubu. Rodiče to milují a my jsme rádi, že se k nám vracejí.

Jak vzpomínáš na začátky JAKO v Česku?
Uf, to byly časy. (smích) Nikdo nás neznal, bylo to jako prodávat sněhulákům zmrzlinu. Ale časem lidé pochopili, o čem JAKO je. Nejvíc si cením toho, že když už nás někdo vyzkouší, vrací se. To je pro nás ta největší výhra.

A co spolupráce s FC Hradec Králové? Ta už trvá nějaký pátek, ne?
Jo, to je naše srdcovka. Už je to přes patnáct let. Začalo to s příchodem pana Jukla do vedení klubu a od té doby jedeme na plný plyn. Troufnu si říct, že servis, který jim poskytujeme, je unikátní. Je to jako dlouholeté manželství. Víme, co ten druhý potřebuje, ještě než to řekne.

Co všechno pro hradecké fotbalisty děláte?
Všechno. Od pantoflí až po zápasové dresy. Ty dresy, to je naše chlouba. Děláme je v nejvyšší kvalitě, jako pro německou Bundesligu, a každý je unikát. Je to jako mít designové oblečení, ale pro celý tým. A není to jen o hráčích – staráme se i o fanshop. Fanoušci si mohou koupit dres s vlastním jménem přímo na stadionu, to je v Česku docela unikát.

Na čem si v té spolupráci nejvíc zakládáš?
Na tom, že je to dlouhodobý vztah a že to funguje oběma směry. Letos se nám povedlo, že všechny věkové kategorie FC Hradec hrají v jednotných dresech. To je, jako když celá rodina vyrazí ve stejných tričkách na dovolenou. Vypadá to skvěle.

Jsi sám fotbalový fanoušek?
Jsem spíš všesportovní nadšenec. Kromě fotbalu oblékáme i volejbalisty, házenkáře a spoustu dalších. Je to jako být na velkém sportovním hřišti a moci si zahrát všechny hry najednou.

Se kterými dalšími kluby spolupracujete?
Je toho hodně. Třeba fotbalová Příbram, volejbalová Dukla Liberec, a to i ženský tým, v házené SKP Frýdek-Místek. Ale víš, co je pro nás nejdůležitější? Kluby s širokou mládežnickou základnou. Tam se cítíme jako ryba ve vodě. Naše heslo „JAKO jeden tým“ není jen fráze. Když malý kluk dostane stejný dres jako jeho idol z áčka, to je motivace jak hrom.

Co chystáte do budoucna?
Hlavně chceme pokračovat v tom, co děláme, aby se k nám zákazníci vraceli s úsměvem. Ale máme i něco nového v rukávu. Příští rok vstupujeme na trh s kopačkami. A v lednu spouštíme digitalizaci prodeje pro kluby. Každý klub bude mít svou vlastní nabídku na míru. Je to jako mít osobního stylistu pro celý tým.