Spolehlivý partner pro vaše zdraví
dnes Komerční sdělení

Jak dlouho už VoZP působí na trhu a jaká je její role?
Jsme tu od roku 1993, tedy už 32 let. Jsme stabilní pojišťovna, která se stará o zdraví přibližně 700 tisíc klientů. Kromě klasické správy zdravotního pojištění se ale aktivně věnujeme i prevenci a podpoře zdravého životního stylu.
Co vás odlišuje od ostatních pojišťoven?
Naší největší předností je osobní přístup a moderní technologie. Protože nejsme největší pojišťovna, snažíme se být flexibilnější a rychleji reagovat na potřeby klientů. Dobrým příkladem je naše mobilní aplikace a online Klientský portál, které umožňují pojištěncům vyřídit veškeré záležitosti z pohodlí domova. V tom jsme silní, chceme být lídry v digitalizaci. Loni jsme získali ocenění za datové propojení mezi VoZP a Správou sociálního zabezpečení, které významně snižuje byrokracii pro klienty. To potvrzuje, že jdeme správnou cestou.
Jakým směrem ta cesta vede?
Jednoznačně k digitalizaci s využitím umělé inteligence. Aktuálně testujeme zapojení AI v rámci oddělení klientských služeb, připravujeme se i na využití umělé inteligence na poli revizí zdravotních služeb.
Když už jsme u klientských služeb, jaké jsou hlavní benefity pro klienty VoZP?
Kromě financování zdravotní péče nabízíme atraktivní příspěvky na prevenci. Například nastávající maminky mohou získat přes 7000 Kč na různé produkty a aktivity související s těhotenstvím a mateřstvím. U dětí pak podporujeme všemožné sportovní aktivity, včetně lyžařských kurzů, plavání nebo letních táborů. Naše preventivní programy jsou pestré, dostupné a troufám si říct, že nabídka příspěvků patří k těm nejatraktivnějším.
Kromě preventivních programů jsem zaznamenal i workshopy pro středoškoláky.
Ano, to je projekt, který jsme v našem regionu před dvěma lety rozjeli. Jmenuje se „Jaká je cena zdraví“ a cílí na střední školy. Workshop má studentům pomoci pochopit fungování veřejného zdravotního pojištění a ukázat na názorných příkladech i cenu konkrétních zdravotních výkonů. Ze zkušenosti víme, že mnoho mladých lidí vůbec netuší, kdo za ně pojištění platí a co se stane, když zanedbají své povinnosti. A jsem moc rád, že je o tento projekt mezi školami zájem.
Zájem je i o firemní spolupráci, je to tak?
Máte pravdu, tento směr jsme začali rozvíjet nedávno a zcela jistě bude mít místo v našem portfoliu. Věnujeme se programům pro zaměstnavatele, kde nabízíme v rámci benefitů řešení pro zdraví zaměstnanců. Ať už jde o kompenzační cvičení prodělníky v náročných provozech, nebo třeba onlinecviky pro kancelářské pracovníky. Zaměstnancům také poskytujeme balíčky k posílení imunity. Naší snahou je pomáhat firmám pečovat o zdraví zaměstnanců komplexně.
Vojenská zdravotní pojišťovna je spojená s armádou. Co to znamená pro klienty?
Jsme jediná pojišťovna, která ze zákona pojišťuje určitou profesní skupinu – příslušníky armády a studenty vojenských škol. Z našich 700 tisíc klientů je přibližně 28 tisíc vojáků. Zvláštní pozornost ale věnujeme také členům aktivních záloh, válečným veteránům a civilním zaměstnancům resortu obrany.
Jaké výzvy ve zdravotnictví dnes řešíte?
Systém českého zdravotního pojištění se dlouhodobě potýká s rostoucími náklady. Pandemie covidu-19 tuto situaci ještě zhoršila. Proto se snažíme hledat efektivní řešení, jak zlepšit fungování pojišťovny a zároveň zachovat dostupnou péči.
Jak vidíte budoucnost VoZP?
Naší vizí je být moderní, digitální pojišťovnou, která je blízko svým klientům. Chceme dál investovat do digitalizace a umělé inteligence, abychom klienty co možná nejméně zatěžovali administrativou.
Proč by si lidé měli vybrat právě Vojenskou?
Nejsme anonymní instituce, jsme pojišťovna, která se skutečně stará o zdraví svých klientů. Nabízíme individuální přístup, špičkové technologie a konkrétní benefity, které motivují ke zdravějšímu životnímu stylu. Klient a jeho zdraví jsou pro nás na prvním místě, může se na nás vždycky spolehnout.