Výroba jedné loutky zabere asi šest dní, říká umělecký řezbář Jiří Bareš
17. dubna 2023
„To, jak jsem do divadla Drak dostal byla neuvěřitelná shoda náhod. Vyučil jsem se uměleckým řezbářem, hledal jsem uplatnění a zároveň zůstat v Hradci. Napadlo mě, že tady máme loutkové Divadlo Drak a ty loutky musí někdo vyřezávat,“ říká v podcastu Jiří Bareš. Na zkoušku vyřezal loutku, která se v divadle líbila, místo řezbáře však nebylo volné. V divadle ale na Jiřího Bareše nezapomněli. Když se zhruba po roce místo uvolnilo, oslovili ho a on se stal součástí známého hradeckého divadla.
Hned první divadelní zážitek v Draku prý Jiřího Bareše naprosto nadchl. „Když jsem tam nastoupil, tak jsem byl divadlem úplně nepolíbený. Ani jsem si neuvědomoval, jak slavné Divadlo Drak vlastně je,“ vzpomíná na své začátky v divadle a také na dlouholetého uměleckého šéfa Josefa Kroftu. „Řešili jsme spolu i takové věci, které souvisely se scénou na dané představení. Třeba, aby mohl někdo daná dvířka zavřít jednou rukou a podobně. Snažil jsem se vždycky vyjít vstříc tomu uměleckého záměru. Takže když mi řekl, že herec má jen jednu ruku a že to mám nějak udělat, tak jsem to musel vyřešit,” dodává. Výroba jedné loutky mu prý průměrně zabere pět až šest dní.
Nejen o práci uměleckého řezbáře a Divadle Drak, ale třeba také o tom, jak jeho život změnila borelióza nebo o tom, čemu se věnuje nyní po odchodu ze slavného hradeckého divadla, hovořil v podcastu Vítka Martince Jiří Bareš.
Vítek Martinec