V krizových dnech využívají informační linky hlavně senioři
8. 4. 2020

Na třech telefonních číslech - 607 042 086, 607 041 577, 607 042 219 - poskytují pracovníci odboru sociálních věcí magistrátu poradenskou a zprostředkovatelskou pomoc pro volající, kteří se kvůli celorepublikové karanténě dostali do krizové situace. Telefonní čísla jsou v provozu ve všední dny od 8 do 16 hodin.
Za dobu provozu těchto linek je využily desítky obyvatel města, především už zmínění senioři. Podle tiskového mluvčího magistrátu Petra Vinkláře jsou telefonáty velmi různorodé, zaměřené na rozmanité problémy a požadavky. „Mezi ty nefrekventovanější, hlavně od starších lidí, jsou zajištění nákupu potravin či vyzvednutí léků
z lékáren,“ prozradil.
Zajímavostí byl volající muž z Brna, který má v Hradci Králové maminku. „Nemůže ji navštívit, tak prosil o zprostředkování nějakého kontaktu. Volali i lidé, kteří musejí doma hlídat děti, a tak se snažili získat nějaké informace z pracovně - právní poradny,“ přiblížil mluvčí. Linky tedy poskytují informace, kde hledat potřebnou pomoc. Senioři při telefonátech prosí i o zajištění roušek. Většinou jde o případy, kdy se bojí vycházet ven, nebo nejsou schopni si roušku ušít. Linky evidují i dotazy k otevíracím dobám pro seniory v obchodech s potravinami.
Na telefonní linky se rovněž obracejí lidé, kteří nabízejí svou pomoc s donáškami nákupu či léků nebo chtějí darovat ušité roušky. Primátor Alexandr Hrabálek uvedl, že se městská infomační služba zatím daří úspěšně koordinovat. „Pracovníci sociálního odboru na linkách jsou totiž v intenzivním kontaktu s pečovatelskými službami i dobrovolníky,“ konstatoval. Odbor sociálních věcí vede seznam těchto dobrovolníků, které se snaží propojit s osobami potřebujícími pomoc.
Hynek Šnajdar
hynek@salonkyhk.cz
Foto: Ondřej Littera