Neděle

23. ledna 2022

Nyní

Zítra

Svátek má

Horší než Praha. Nejvíce času v kolonách stráví řidiči v Hradci Králové

12. 12. 2021

page.Name
Nejvíce času v dopravních zácpách ze všech českých měst strávili letos řidiči v Hradci Králové. Každý člověk za volantem pročekal kvůli husté dopravě v průměru 53 hodin. Hradec se v nelichotivém žebříčku společnosti Inrix dostal jako jediný český zástupce mezi stovku dopravně nejzahlcenějších měst na světě.

Zatímco ve většině světových i českých měst došlo v meziročním srovnání kvůli restrikcím souvisejících s epidemií koronaviru k poklesu času, který řidiči nedobrovolně stráví v kolonách, Hradec Králové si pohoršil o 43 procent. V každoročním žebříčku americké společnosti Inrix, která se celosvětově zabývá studováním dopravních kolon, tak východočeská metropole přeskočila na prvním místě v Česku i Prahu. A dostala se dokonce i mezi stovku nejhorších měst na světě. V hradeckých kolonách stráví řidiči v průměru 53 hodin za rok. Jde zhruba o stejný čas, za který byste autem dojeli z Hradce Králové do portugalského Lisabonu a zpátky. 

Hned za Hradcem Králové se na druhém místě českého žebříčku společně s Prahou ocitly také sousední Pardubice, kde řidiči strávili v zácpách 51 hodin. Naopak třeba v Liberci řidiči prostojí jen 13 hodin za rok. V celosvětovém měřítku pak dopadl nejhůř ze všech měst Londýn. Tam řidiči stráví v kolonách zhruba třikrát více času než v Hradci Králové.

V kterých českých městech stráví řidiči nejvíce hodin v zácpách?

Hradec Králové - 53 hodin ročně
Pardubice - 51 hodin ročně
Praha - 51 hodin ročně
České Budějovice - 38 hodin ročně
Brno - 36 hodin ročně
Olomouc - 31 hodin ročně
Ústí nad Labem - 24 hodin ročně
Ostrava - 17 hodin ročně
Karlovy Vary - 16 hodin ročně
Liberec  - 13 hodin ročně

Nelichotivé umístění Hradce by se snad mohlo zlepšit už v příštím roce. Za pár dní totiž Ředitelství silnic a dálnic otevře v okolí města dva nové dálniční úseky, které by měly provozu přímo ve městě výrazně ulevit. Jde o dálnice D11 a D35.

Zmenšení provozu očekává i vedoucí odboru služby dopravní policie Královéhradeckého kraje Petr Dušek. "Od dálnice D35 si slibujeme přesun převážně nákladní dopravy z doposud velmi frekventované Rašínovy třídy, Sokolské ulice a Brněnské ulice právě na dálnici D35. Plynuleji a bezpečněji průjezdné by měly být příjezd do Hradce Králové ze směru od Pardubic, úsek kolem Fakultní nemocnice, křižovatka Mileta nebo i kruhový objezd na Brněnské ulici. Otevření bezmála 23 kilometrů dálnice D11 by zase mělo převést osobní i nákladní dopravu z velmi přetížené silnice I/33. K poklesu dopravy by mělo dojít i na velice frekventované hradecké ulici Koutníkova," řekl Salonkám Dušek.

Tomáš Kulhánek
tomas.kulhanek@salonkyhk.cz
Foto: Martin Patkoš