Březnové Salonky přinesou rozhovor se zdravotnickým ombudsmanem Tučkem
9. 2. 2021

„Jako ombudsman se snažím působit jako překladač z pacientské řeči do zdravotnické. Druhou částí je vnímání podnětů zdravotníků a snažit se je vysvětlit pacientům a jejich nejbližším, prostě tyto dva světy spojit dohromady, aby ke komunikačním nedorozuměním docházelo co nejméně. Našim cílem je spokojený pacient,“ řekl nám mimo jiné ombudsman.
Rozhovor s lékařem Tučkem kromě poslání této profese také zahrnuje informace, které jsou v dnešní náročné epidemické době spojené s nákazou covid-19 mimořádně důležité. Ve fakultní nemocnici, jako první v republice, byl totiž v roce 2011 spuštěn přímo na pracovišti projekt Psychosociální intervenční péče a podpory pro zdravotníky.
Jak tato služba pomáhá zdravotníkům, jak funguje v praxi, kdo jsou tak zvaní peerové, to vše se dočtete v březnovém vydání kulturně – společenského magazínu Salonky v rozhovoru s hradeckým lékařem a zdravotnickým ombudsmanem Davidem Tučkem.
Hynek Šnajdar
hynek@salonkyhk.cz