Středa

22. května 2024

Nyní

19°

Zítra

21°

Svátek má

VoZP není jen pro vojáky, nejen sportovci ocení řadu benefitů i klientský přístup

2. 3. 2023 Komerční sdělení

page.Name
Profesionál na kole i v civilu, to je bývalý vítěz dvou etap na Giro d'Italia Jan Hruška, který v Hradci Králové vychovává své následovníky a zároveň pořádá tradiční dětské závody s názvem Junior cup. „Tak jako jsem během své profesionální kariéry preferoval dlouhodobá partnerství, která fungovala k oboustranné spokojenosti, preferuji je i v roli pořadatele závodů a týmového manažera,“ říká s úsměvem Jan Hruška a ukazuje hrdě kartičku Vojenské zdravotní pojišťovny.

Dresy stáje Ghost, kterou vytvořil a řídí z pozice manažera působí na první dojem velmi čistě, nejsou přeplácané reklamou. I proto první otázka směřovala k jeho týmu.

Honzo, jak moc složité je v dnešní době sehnat finance na provoz cyklistické stáje?
Složité to samozřejmě je, nicméně mám výhodu, že jsem během své profesionální kariéry nějaké peníze vydělal a díky tomu nejsem závislý na tom, že bych si musel vyplácet z týmového rozpočtu výplatu. Svojí současnou rolí chci především přispět k tomu, aby se v tuzemském nebo třeba i zahraničním pelotonu mohl objevit nějaký další český cyklista a budováním týmu tak vracím cyklistice co mi dala.

Takže cesta méně partnerů na delší dobu je správná?
Tak se to asi říct nedá, jsem moc rád za každé partnerství, nicméně naší filozofií je v rámci týmu mít uzavřena klíčová partnerství, ať už je to dodavatel materiálu, logistického zabezpečení, nebo třeba Vojenská zdravotní pojišťovna, která nám od začátku pomáhá mimo jiné s projektem dětských cyklistických závodů Junior cup, což je další rozměr spolupráce a zapadá to naší „skládačky“.

Hodně jste vidět i slyšet v rámci diskusí týkající se bezpečnosti cyklistů, především přileb a osvětlení. Zaujala mě především vaše věta “Raději mít pořádný světlo pod p*delí než sebekrásnější svíčku na hrobě,” jsou na tom Češi v přístupu tak špatně?
Co se týče nošení přileb tak ne, stále však svítí ve dne pouze mizivé množství cyklistů. Přitom existují výzkumy, které říkají, že používáním světla nebo blikačky ve dne snižujete riziko nehody o 19 procent, a to není zanedbatelné. V tomhle nás čeká ještě dlouhá cesta osvěty. Možná ještě dodám jeden rozměr, kterým je prevence. Přilba řeší až následky v okamžiku srážky, naopak světlo srážce předchází!

A nestačilo by svítit pouze za zhoršených podmínek, například když je sychravo nebo se začíná stmívat?
To je logická úvaha, na kterou ale odpovím jednoznačně ne. Když vezmu jednotlivá roční období, pak na jaře řidiči nejsou po zimě zvyklí cyklisty potkávat, proto je dobré dát o sobě včas vědět a za všech podmínek svítit nebo blikat. V létě se mění podmínky les, tunel, stín, protisvětlo. To jsou místa a situace, ve kterých jste špatně vidět, když přes den na kole nesvítíte ani neblikáte. Podzim přináší mrholení, šero a mlhu. Kol na silnicích ubývá. Řidiči ztrácí pozornost a zapomínají, že mají s cyklisty v provozu počítat. A se zimou zase ubývá cyklistů, pozdě svítá a hodně brzo se stmívá. Když se k tomu přidá náhlé sněžení a bílá tma, neosvětlený cyklista je rázem neviditelný cyklista. Navíc mám vypozorováno, že se světlem ve dne mě řidiči více tolerují a možná to funguje jako taková blikající omluva že se jim motám v cestě.

Když mluvíme o tématu bezpečnosti cyklistů, i proto máte mezi partnery Vojenskou zdravotní pojišťovnu?
Určitě ano, spolupracujeme už několik let a jsem rád, že například na poli osvěty jdeme podobným směrem. Zaujal mě jejich workshop, který u nás v Hradci Králové připravují pro střední školy a který v březnu odstartuje. Osvěta je důležitá, ať už se týká bezpečnosti na kole nebo finanční gramotnosti na školách.

Jak jste mi na začátku ukázal, jste hrdým pojištěncem VoZP, v čem jsou lepší?
Nesrovnával jsem si vedle sebe nabídky, obecně nejsem člověk, který při nákupu čehokoliv hledá na internetu nejlevnější cenu. Ovlivnila mě kvalita zákaznického servisu a samozřejmě i šíře benefitů. Ať už je o příspěvek na zmiňovanou přilbu, brýle nebo preventivní program na duševní zdraví dětí, což je dnes také velké téma. Když to shrnu, vždy když jsem něco potřeboval, pomohli mi na pobočce nebo online vše vyřešit. A když k tomu přidám společenskou odpovědnost ve formě vzdělávání studentů nebo podpory různých projektů, neměnil bych (smích).

Pojďme se ještě vrátit k dětským závodům, kolikátý ročník Junior cupu letos bude?
První ročník jsme pořádali v roce 2019, takže letos 20.srpna budeme realizovat 5.ročník. Jsem moc rád, že se nám rok od roku daří posouvat závod dál a připravit tak nevšední zážitek nejen dětem, ale i jejich rodičům a prarodičům. Navíc v prostředí nádherných Šimkových sadů v centru Hradce Králové.

Jste v něčem jiní?
Být jiní byl záměr už při přípravě 1. ročníku. Nechtěli jsme prohlubovat běžný nepoměr, že na závod jede dítě několik hodin autem a pak závodí pár minut. U nás je možnost jet už dopolední časovku, což je pro děti něco nového, a ještě k tomu odpolední hromadný závod. Takže stráví na kole celý den. Snažíme se vytvořit trať plnou zábavných a zároveň bezpečných překážek, které lze i bezpečně objet. A v neposlední řadě jsme jiní v tom, že máme kategorie rozděleny po jednotlivých letech a dáváme tak šanci na úspěch více dětem, což mi přijde férovější.

Děkuji za rozhovor a přeji hodně zdaru nejen při dětských závodech.

Tomáš Nováček