Novou ombudsmankou fakultní nemocnice bude právnička Daniela Mohylová
21. 1. 2023

„Moc děkuji všem kolegyním a kolegům napříč celou nemocnicí a těším se na další vzájemnou spolupráci,“ uvedl dosavadní ombudsman Tuček.
Daniela Mohylová, která má mimo jiné zkušenosti s činností v sociální oblasti, vnímá roli nemocničního ombudsmana jako službu pro pacienty a jejich blízké, zdravotníky i ostatní zaměstnance FNHK. „Ráda bych tímto navázala na výbornou práci pana doktora Tučka a nadále vykonávala činnost ombudsmana jako službu, která napomáhá ke zlepšování kvality poskytované péče a komunikace. Dosavadní praxe nám ukazuje, že ve většině případů vyplývá podstata stížností z nedorozumění, které vzniklo při vzájemné komunikaci mezi pacientem a zaměstnanci FNHK,“ uvedla.
Fakultní nemocnice Hradec Králové v posledních letech řešila ročně okolo pěti stovek podnětů od pacientů či jejich příbuzných, z větší části se jednalo o pochvaly. V uplynulém roce 2022 došlo oproti předchozímu období k poklesu celkového počtu podaných stížností přibližně o třetinu, přičemž počet důvodných nebo částečně důvodných stížností byl v řádu jednotek kusů (do 20 stížností/rok).
Na kancelář ombudsmana se lze obrátit osobně v přízemí budovy ředitelství FNHK (č. dveří 009) v pracovních dnech od 9:00 do 14:00 hodin, písemně (prostřednictvím pošty na adresu nemocnice nebo vložením do schránek umístěných u vchodů do FNHK) nebo elektronicky na adresu ombudsman@fnhk.cz. Možné je také kancelář ombudsmana kontaktovat na číslech 495 832 849 či 601 091 051.
Podrobnější informace a způsob, jak pochvalu či stížnost podat, je možné najít na www.fnhk.cz/pacient-a-jeho-blizci/ombudsman-pochvaly-a-stiznosti.
Tomáš Kulhánek
tomas.kulhanek@salonkyhk.cz