Neděle

25. února 2024

Nyní

Zítra

12°

Svátek má

Přestavba Milety začne 2. dubna, po okruhu se bude jezdit jen jedním pruhem

1. 2. 2024

page.Name
Dlouho očekávaná rekonstrukce křižovatky Mileta na silničním okruhu v Hradci Králové začne 2. dubna. Již od března, kdy začnou přípravné práce, musí řidiči počítat s omezeními a komplikacemi. Během první etapy, která by měla trvat jeden rok, bude průjezd křižovatkou možný pouze jedním, vnějším jízdním pruhem. Zcela uzavřena bude část Hradecké ulice vedoucí z Milety do centra města. Uzavřený také bude panelový příjezd ke křižovatce od Benešovy třídy. Kompletně by měla být přestavba křižovatky za 634 milionů korun hotová v roce 2026.

Už během března letošního roku začnou dopravní omezení spojená s dlouho očekávanou přestavbou křižovatky Mileta. Přípravné práce začnou vybudováním přejíždějících míst, která na druhém městském okruhu svedou dopravu obousměrně do vnějšího dvoupruhu, odstraněním trolejového vedení a dalších nezbytných úprav pro výstavbu první etapy, která oficiálně začne v úterý 2. dubna. 

„V rámci první etapy rekonstrukce Milety dojde k uzavření Hradecké ulice a panelového příjezdu od Benešovy třídy včetně úseku kolem výjezdového střediska zdravotnické záchranné služby. Stavba v této etapě počítá s přeložkami inženýrských sítí, vrtáním pilot pro podchody, přípravou nového trakčního vedení pro trolejbusy, postaví se vlastní podchody, konkrétně podchod na Hradecké ulici a polovina podchodů pod Sokolskou ulicí, důležité budou také práce na odvodnění a realizaci zpevněných povrchů. Tato etapa by měla skončit do konce dubna příštího roku,“ uvedl náměstek primátorky pro investice Lukáš Řádek (TOP 09).

Tranzitní doprava vedoucí po městském okruhu by se měla křižovatce Mileta podle radnice co nejvíce vyhnout po trasách mimo Hradec Králové. Řidiče o tom bude na příjezdových cestách do města informovat dopravní značení.

Veškeré práce budou hotové do konce roku 2026

Kompletní rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších křižovatek ve městě se uskuteční ve třech etapách, během kterých bude průjezd křižovatkou proměnlivě omezený podle průběhu stavebních prací. Ty potrvají do konce roku 2026 a vyjdou na více než 634 milionů korun včetně DPH, přičemž podíl města na této investici je téměř 227 milionů korun. Po dokončení stavebních prací vzniknou tři nové odlehčovací bypassy pro přímé odbočení doprava, nové zastávky MHD, pod křižovatkou povedou čtyři podchody pro chodce a cyklisty, které jim nabídnou obousměrné bezkolizní propojení mezi Moravským Předměstím a centrem Hradce a výrazně tím zvýší i propustnost křižovatky pro automobilovou dopravu.

„Jedná se o velice komplikovanou stavbu, která má zajistit mimoúrovňové, bezpečné řešení chodcům i cyklistům. Velice podstatné je také zvýšení kapacity této křižovatky, která slouží vedle tranzitní dopravy především nejhustěji osídlené části Královéhradeckého kraje, tedy Moravskému Předměstí či Benešově třídě. Tomu odpovídá význam tohoto dopravního uzlu, kterým projíždí také sanitky záchranné služby či pacienti a návštěvy hradecké fakultní nemocnice. Vlastní rekonstrukce bude znamenat velké dopravní komplikace pro hradecké i mimohradecké řidiče. Proto je chci poprosit o trpělivost, dodržování pokynů a doporučení během této stavby a předem jim poděkovat za pochopení. Realizací tohoto projektu se Hradec dočká významné dopravní úlevy, na kterou už léta čeká mnoho Hradečanů,“ uvedla hradecká primátorka Pavlína Springerová (HDK).

Projekt proměny Milety se počítá v dalších etapách také s vybudováním dalších křižovatek, tzv. malé Milety, která nahradí stávající připojení fakultní nemocnice a výjezd z Benešovy třídy. To nakonec přinese lepší příjezd k nemocnici a otevře důstojně a kapacitně odpovídající výsledku Benešovy třídy, na které tento městský bulvár čeká dlouhá desetiletí.

Rekonstrukce za 634 milionů korun je sdruženou investicí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), Hradce Králové a Královéhradeckého kraje. Zhotovitelem je sdružení firem M-SILNICE a Integra stavby. Na světelné křižovatce Mileta se kříží hlavní silniční okruh I/31 se silnicí, po které míří do centra lidé z největšího hradeckého sídliště Moravské Předměstí. V okolí křižovatky, u níž jsou fakultní nemocnice, kampus univerzity a záchranná služba, se často tvoří kolony aut. O přebudování křižovatky město využilo přes 20 let.

(kul, čtk, tz)
tomas.kulhanek@salonkyhk.cz
Foto: ŘSD